tisdag 27 april 2010

Anställningsintervju

Ok, nu är jag tillbaka. Idag ska jag på anställningsintervju och jag har så många fjärilar i magen att jag bara måste skriva några rader. Men frågan är hur ärlig jag ska vara här på bloggen. Jag har alltid det problemet. Jag funderar på att skaffa en anonym blogg, en som bara mina vänner får läsa (de som finns kvar … ni har väl inte glömt mig? Annette?). Där kan jag fläska på med galenskapen, så kan jag vara en samhällsduglig och ordningsam människa här (ubs, redan nu har jag avslöjat för mycket).

Nåväl, jag har alltså sökt praktik på TCO-tidningen och tidningen Studentlivs gemensamma redaktion. Och idag vill de träffa mig för att ”se vem jag är”, så jag hoppas att de gillar vad de ser och hör. Jag har naturligtvis jättemånga tankar som dansar i mitt huvud kring det här med anställningsintervjun. Kanske är det bättre att jag avslöjar dem när jag fått jobbet, om jag får det förstås.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte glömt dig <3 Hoppas det gick bra för dig idag. Älskar förresten Sosial kompetens på din playlist. Gillar bl. a. Waiting around to die också, men jag tycker nog att Townes van Zandts version är bättre men jag gillar The Be Good Tanyas också. Kram/Emma

Sara sa...

Jaså, de deppigaste. Jo, jag gillar dem med. Vad kul att du kommenterar i min blogg. Då blir jag glad.