tisdag 16 juni 2009

Antichrist


Jag och min kompis Emma har precis sett Lars von Triers senaste mästerverk Antichrist, en obehaglig och äcklig, men bra film. Den handlar om hur ett par hanterar sorgen efter sin sons bortgång. Efter att han har sett föräldrarna ha sex klättrar han ut genom fönstret, faller till marken och dör.

Jag tänker inte ge min in på några djuplodande tolkningar av handlingen, men jag kan ju nämna att filmen känns i maggropen, om man säger så.


Bakom oss i publiken satt förresten skådespelaren Anki Larsson som spelade Emily i dramaserien Saltön, som gick på tv för ett tag sedan.


Imorrn börjar sommarjobbet. Det känns lite pirrigt, men det ska nog gå bra.


Som vissa kanske märkt har mitt skrivande stannat av en del på senare tid. Det är för att jag känner mig helt tom i skallen. Jag har ingenting att skriva om. Om det inte regnade så mycket kanske det hade varit annorlunda. Jag vet inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är nog ganska klokt att inte försöka sig på en tolkning. I alla fall inte än. Har en känsla av att jag kommer ändra mig i fråga om min tolkning men aja.