tisdag 2 mars 2010

Tråkig utbildning

Det är för mycket allvar i skolan just nu. När jag pluggar är det så mycket annat intressant och meningsfullt som fångar min uppmärksamhet - människor jag vill träffa, tv-serier jag vill titta på och dataspel jag vill spela. Jag kan uppriktigt säga att jag är rejält uttråkad av alla kompendium och böcker vi ska läsa. De är enormt trista och trots sina omfattande volymer märkligt tomma och innehållslösa. Jag läser en sida och sedan kan jag för mitt liv inte komma ihåg vad jag läst. Jag orkar inte ens låtsas att jag tycker att det är intressant. Det vore väldigt praktiskt om jag kunde intressera mig för skolan, men jag verkligen lider mig igenom varenda föreläsning. Det finns ingen dramatik, spänning eller fantasi i nånting. Jag somnar bara jag tänker på alla sega föreläsningar som inte ger nånting, som verkligen tråkar mig till döds. Den abstrakta undervisningen borde kunna illustreras med konkreta exempel. Jag tror inte det vi sysslar med just nu är min grej alls.

2 kommentarer:

J sa...

Härda ut och tänk på allt roligt du ska göra efter din hemtenta.

Sara sa...

Jag ska försöka tänka på det. Tänka på "Alice i underlandet" :D!