tisdag 14 april 2009

Tillbaka!

Jag hade lovat mig själv att städa, tvätta och handla. Och jag var inte ens trött när jag kom från skolan. Ändå var det första jag gjorde när jag kom hem att slänga mig på soffan, dra en filt över mig och somna. Tre timmar senare vaknade jag av att kvällssolen stekte mina hjärnceller. Sömndrucken och yr av värmeslag bestämde jag mig för att laga en rotfruktspizza efter ett recept från en veganblogg jag upptäckt för nån månad sedan. Kanske kan lägga upp en bild på pizzan sen. Ska bara bli klar med den först.

Jag kan verkligen rekommendera bloggen, även för dig som inte är vegan (för den som inte vet; jag är inte det). Man måste vara väldigt duktig om man kan komma på såna fantasirika recept när man bara är i 17-årsåldern.

Annars? Jag har ett inlägg om som jag inte hunnit publicera än. Skrev det för säkert en vecka sedan. Så jag kör en så kallad två i en här. Nedan följer det tillsammans med två kompletterande bilder. Jag hoppas att det blir fler uppdateringar här i framtiden. Desto fler inlägg, desto mindre stressad är jag. Det kan ni lita på. Kanske.

---

Jag är hemma i Degerfors nu och äter godis. Tyvärr måste jag arbeta med Flash hela påskhelgen, eftersom jag har en uppgift som måste vara klar tills på tis. Lägger in två bilder på Emma och mig, som togs för några dagar sedan.




Vi dricker rosévin och laddar för en utekväll. Vi hamnade på ett riktigt trevligt ställe med superb musik. Synd bara att jag är 25 och inte 18. Alla där var så otroligt unga. Det kändes som om jag var på besök i det förflutna, en tid som aldrig kommer igen. Men folk tror alltid att jag är yngre än vad jag är, så jag kanske kan låtsas att jag är den där unga människan som jag en gång var. Jag vill inte bli gammal.

Forever young. I want to be forever young …

Fast om det verkligen var så, då skulle jag nog vilja bli gammal istället. Ungefär som att man vill ha lockigt hår när man har rakt och vice versa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vad fan, jag har inte blivit äldre än 18. Och vill inte bli det heller. Grymt tråkigt. Tack för en jättefin kväll men... eh.. det där som jag lovade om ert skolarbete ska du nog inte ta på allt för stort allvar. Vet inte vad jag tänkte på.

På min blogg infogar man hyperlänk genom att trycka på en liten knapp längst upp där det står HTML. Då kan man skriva inlägget +koda samtidigt. Prima, tycker jag.

Skönt att du är hemma igen. Du var saknad här. Vad gör du på fredageftermiddag? Kram/emma

Skuggjagaren sa...

Städa, tvätta och handla är meningslösa aktiviteter, sånt går alltid att skjuta upp. Att sova däremot är absolut nödvändigt om man ska lära sig någonting. Din kropp prioriterar rätt.

Alakai sa...

Lets dance in style, lets dance for a while
Heaven can wait were only watching the skies
Hoping for the best but expecting the worst
Are you going to drop the bomb or not?
Själv föredrar jag att åldras framför att bli södnerjoniserad :3