onsdag 29 april 2009

Ledig dag

Det är onsdag morgon. Eller klockan är i och för sig snart halv ett, men det är nästan morgon för mig. Solen bländar mina ögon när den slår igenom glaset i köksfönstret, där jag sitter uppkrupen. Vårvinden kittlar min hud, det luktar biltvätt och hörs barnskratt från lekparken. Idag är jag äntligen ledig. Jag kan göra precis vad jag vill. Hela morgonen har jag legat i sängen och läst en helt enastående bok, än så länge. Det är roligt när man hittar en bok som man bara inte kan sluta läsa.

2 kommentarer:

Alakai sa...

Morron.. -.- Zzz
Lite avundsjuk på din boklust. Jag vill också ha!
Istället får jag dra mig till jvla arbetsfärmedlingen bara för att dra pengar från dem som behöver dem mer än jag.

Hell yeah!

Sara sa...

"Aj då", är det enda jag kan säga. Men du behöver nog de där pengarna du med. Alla behöver vi pengar. Vissa böcker man läser är bara skit, men ibland hittar man ett guldkorn. Det är då man fastnar och får läslust.