lördag 12 december 2009

Bloggarna fjättrar mig vid datorn

Åh, jag har blivit bloggberoende. Varenda gång jag slår på datorn har jag ett gäng med bloggar som jag "måste" gå igenom. Och så Facebook på det. Som en kopp kaffe mitt i heroindimmorna. Ja, Facebook är ett milt beroende i jämförelse. Men bloggarna tar över mitt liv. De blir bara fler och fler. Likväl måste jag beta av dem i vanlig ordning och har nån inte skrivit nåt får jag läsa om ett gammalt inlägg för att tillfredsställa min nyfikenhet. Även tillsynes totalt irrelevanta nyheter om andras liv slinker ner, liksom "Jaså, de har varit på Ikea. Undrar vad de köpte" eller "Jaha, hon har köpt ett träningskort på Friskis & Svettis. Det kanske var på tiden". Jag är som en sån där gammal tant som spanar på sina grannar med kikare, fast jag har faktiskt gått ett steg längre. Jag behöver nämligen inte ha nån som helst relation till dem jag spanar på.

Nej, jag skulle ju handla julklappar. Go me! (ja, att blanda engelska och svenska ger en extra dimension till bloggandet ; ).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha
Som en kopp kaffe i heroindimmorna
lol :)

Anonym sa...

här är en till bloggberoende :p inte mindre än 30 stycken har jag på min bokmärkeslista att gå igenom varje dag !

Lisa sa...

vad roligt att du gillade mitt inlägg om ålderdomshemmen :). Ha en fin lördag :).