måndag 7 december 2009

Jag raderade förträfflighetsinlägget. När jag läste det blev jag röd i ansiktet av skam. Men det var ganska blygsamt ändå. Eftersom jag är en sådan ödmjuk person vill jag inte skryta och få någon annan att känna sig mindervärdig. Det kan ju lätt bli så när man visar sitt sanna jag. Folk skulle betrakta inlägget som överdrivet, eller rent av en lögn. Ni kanske har glömt att jag aldrig ljuger eller generaliserar. Det kan ju lätt bli så att man förtränger andras förträfflighet för att kunna hantera sina egna fel. Men det finns ju alltid de som missuppfattar, eller hur? Ok, finn fem fel ; )!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Här är mitt förträfflighetsinlägg om dig:
Du är världens bästa kompis. Du är klok, rolig, unik, intressant, duktig, genomsnäll, underbar, vacker, cool, djup, lyssnade, ärlig, härlig, karismatisk, speciell!

/Annette

Sara sa...

Tack Annette. Vad rar du är. Jag blev väldigt glad av din kommentar. Jag tycker jättemycket om dig med. Det hoppas jag du vet.

Dock vill jag påpeka att inlägget ovan kanske inte är som det ser ut. Det är inte ett utslag av dåligt självförtroende eller dålig svenska (som vissa verkar ha tolkat det som ; ).

Anonym sa...

Vadå? Don't get it..dåligt självförtroende,dålig svenska??
/Annette

Sara sa...

Annette: Jaha, jag förstår. Nej, men jag skrev ju "finn fem fel" och jag fick ett mejl där en person gett sig på gåtan. Kan du hitta de logiska felen i innehållet förresten?

Sara sa...

Personen hade försökt hitta grammatiska fel i texten.

Sara sa...

Men det är i innehållet ni ska titta. Och glöm siffran 5, det är snarare 3 motsägelser i texten.

Anonym sa...

Aha, läste lite snabbt, så missade det. Okej, ett fel är iaf att du skriver att du är ödmjuk när du precis skrivit att du skämde över att skriva ett förträfflighetsinlägg om dig själv. :) Kanske?

Anonym sa...

Obs, jag skumläste inlägget. Jag alltså inte helt bortom flötet.:)

Sara sa...

Bra! Du är på rätt väg : ). Här gnuggas visst hjärnceller för fullt : ).