måndag 7 december 2009

Hjälp med idéer

EU är ingen vän att hålla i handen när man gör skolarbeten på Södertörns journalistikutbildning. EU är det tema som våra lärare valt till oss den här terminen och som jag bär med mig som en kardborre i hjärtat och tumör i hjärnan. För det första är ju det mesta som har med unionen att göra internationellt och därför är det svårt att få en heltäckande bild av ämnesvalet. Jag undviker helst att ta en tripp till ett annat EU-land i min jakt på intervjupersoner. Det får vara måtta på vad man offrar för sina studier.



Så nu sitter jag här idéfattig med Dagens Nyheter uppslagen i knäet. Är det nån kreativ person där ute som kan ge mig uppslag på idéer till en multimedial produktion med EU-tema? Annette?

3 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Melodifestivalen

Sara sa...

Vad roligt att du hittat hit, Ambivalens : ). Har aldrig varit med om att nån jag inte känner kommenterat min blogg. Tack för ditt eminenta tips, men vi fastnade för sjunkande livbojar istället.

Em sa...

Nejdå, det var bara en metafor för när någon går sönder inombords!

Kärlek och tack