onsdag 9 december 2009

Daggvåt vardag

Åh nej, jag missade att vi började skolan tolv idag. Så jag var uppe kvart över åtta för att ta mig till Södertörns högskola, som ju är roten till allt ont i världen. Nej, naturligtvis inte. Utbildning är bra. Vi tar det en gång till. Utbildning är bra.

Men ibland känns mitt program helt oöverstiglig. Jag tycker verkligen ingenting vi gör just nu är roligt. Jag vill bara vara hemma, sitta framför teven med te och mackor. Eller ta långa bad.

Snart ska man trött, äcklig och jävlig sitta och gagga på en föreläsning, försöka lyssna till akademiskt tjafs. Och så denna kyla, som kryper under huden och in i hjärtat, som lamslår mig ända ner till minsta cell. Jag längtar efter äventyr. Jag vill surfa på vattenfall och öppna dörrar till nya världar. Åh, vad härligt det skulle vara att bara bädda ner sig i en massa filtar med Wuthering Heights. Boken jag fått låna.

Nu ska mina blåa fingrar lämna skolans tangentbord så att jag på på Södertörns café, Arom, svälja ner en torr macka med blaskigt kaffe.

1 kommentar:

Helena sa...

Va, började ni 12 idag? Jag vet inte vad det var för info jag gav dig tidigare, jag var nog lite förvirrad haha =) Håller med dig ang. skolan dock. Tycker iofs Flash är kul, men det mesta känns blä annars. Snart ljusnar det! Håll ut!