tisdag 17 mars 2009

En vinstlott i livets lotteri : )

Nu sitter jag och kurar i vargtimmen. Av nån anledning har det blivit så att jag skriver här när jag är som tröttast, när alla göromål är avklarade. Igår hände det i alla fall. Det som fick mina endorfiner att spridas ohämmat i blodet och mitt hjärta att slå några extra skutt. Jag fick min text såld. Och till en välkänd tidning dessutom. Fantastico! Det känns roligt när man drar en vinstlott i livets lotteri. Förresten är nitlotterna inte så farliga de heller. De påminner mig mest om att jag måste rota djupare i tombolan. Och det har jag gjort.

Imorrn börjar det jävliga grupparbetet igen. Gruppen är jättetrevlig, inte så. Jag tycker bara det är så svårt med dataprogrammen. Men det är bara att ge järnet. På ett logiskt och strukturerat sätt mottaga information. Göra det som krävs. Inte trycka handflatan mot tangentbordets alla knappar eller börja surfa på FB.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Åh grattis!!! Vade den du skulle sälja till DN eller den andra? Du måste ju länka till den om den blir publicerad. Grymt Sara! Go girl!

Tycker du borde skryta lite mer i din blogg. Det är ju det de är till för. Länka till texter och grejer om du har gjort. Filmen t ex.

Sara sa...

Tack Emma. Jo, sant. Jag har mest bara fått för mig att man inte får nämna sånt för mycket. Ungefär som ett melodifesivalbidrag inte får spelas innan själva festivalen går av stapeln får inte jag berätta om publiceringen innan den sker. Nåja, kanske bara nån idé jag har.

Unknown sa...

Det håller jag med om. Om man vet att de ska bli publicerade ska man nog inte publicera dem själv först. Men du har ju andra texter som redan är publicerade och så!