tisdag 12 januari 2010

När vänner sviker

Gång på gång så sviker du mig. När jag väntar på svar står du bara tyst och stel. Du säger att du behöver tid att tänka och jag kan riktigt höra hur dina tankar maler. De är tydligen svåra att stänga av. Men jag kan inte vänta i all evighet på dig. Och alla dessa trista meddelanden som du lämnar och som jag inte alls förstår. Ja, jag har försökt vara dig till lags, men vi missförstår ofta varandra. Jag köper dyra prylar som du bara ignorerar. Nu ligger de på hyllan och samlar damm. Jag trodde vi skulle ha roligt tillsammans, du och jag. Jag trodde på dig. Varför? Varför, kära dator? Hjälp mig istället! Förstå mig, när jag säger att jag vill installera The Sims.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hjälp vad rädd jag blev. Av någon anledning trodde jag det handlade om mig.

Sara sa...

Haha ... det skulle vara lite knäppt om jag berättade det på bloggen innan jag sagt nåt till dig.