torsdag 28 maj 2009

Provfilmning

Jag provfilmade för en reklamfilm idag. Rollen är en lite blyg kontorstjej som flörtar med den nya killen på jobbet, så under tagningen skulle jag kopiera papper och låtsas att han kom förbi. Sedan skulle jag fira av ett flörtigt leende som sa ”du kan ta kopiatorn nu, älskling”. Ungefär så.

I början av filmningen var jag rätt nervös så leendet blev lite åt det ryckiga robothållet. ”Du kan ta det lite lugnare” sa tjejen bakom kameran då. Sedan sa hon i och för sig ”jättebra!” till mycket av det jag gjorde. Men de kanske säger så till alla; för att öka den sökandes självförtroende och därmed locka fram det bästa.

Nu ska jag läsa lite, dricka kaffe och äta wienerbröd.

2 kommentarer:

Johan sa...

Funderade på att säga något vettigt men min enda kommentar blir: vad roligt

Sara sa...

Det duger gott och väl att säga "vad roligt". Jag är bara glad att du reagerar på vad jag gör : ).