fredag 22 maj 2009

Tralala ...

Idag var det andra dagen på mitt nya jobb. Jag trivs verkligen jättebra. Härliga arbetskamrater och stimulerande arbetsuppgifter. Killen som sitter bredvid mig är verkligen helfestlig. Han har pluggat jättemycket teologi och idéhistoria, påminner lite om Fredrik Lindström och driver en skräckfilmssida som heter Rysarnytt. På indexsidan ska han ha en bild på Freud och en pratbubbla med texten "klicka inte på annonserna" och om man drar pilen över bilden ska en basröst väsa fram repliken. Därefter ska jag skratta elakt. Vi spelade in det hela på jobbet idag.
Varför ska det stå att man INTE ska klicka på annonserna? undrar ni. Jo, därför att om man säger till människor att de inte ska göra något så är det precis vad de gör. Och gissa vems idé det var ; )? Fast skrattet kom han på. Jag har ett lite speciellt skratt.

Jag åt en dyr lunch på Nordiska museet också, bestående av inlagd strömming och potatis. Det var sådär gott, särskilt med tanke på att den kostade ... håll i er nu ... hela 80 kronor! Men alla andra åt ju där. Då vill ju inte jag vara tråkig och äta av den fadda kartongsmakande fiskgryta jag tagit med som lunch.
Känns så finfint att ha ett jobb med bra lön. Kanske man kan göra lite roliga saker; åka till ett spännande land eller köpa vackra klänningar och kanske hattar ; ).

Inga kommentarer: