söndag 3 maj 2009

Smått och gott

Det har varit en händelserik helg. Jag har varit på barnkalas, blåst såpbubblor, promenerat i Hagaparken, druckit rosévin med Fanta, käkat nudlar med grönsaker och hängt med pojkvännen. Ibland känns det som om det blivit grönt ute utan att jag ens märkt när det skedde. Jag har varit allt för upptagen med den där jäkla animerade dokumentären om finanskrisen. Det var när jag svettades i datasalen som alla knoppar slog ut. Nu sitter jag i soffan, läser och dricker kaffe. Hela kvällen ska jag bara softa. Imorrn börjar en ny kurs om ljud och bild. Så det är bara att ta nya tag! Men denna kväll är bara min och jag ska ta det lugnare än lugnast. Även om jag i allmänhet känner mig ängslig så är det i alla fall härligt med vår. Det är en klyscha, men det tål att sägas igen: livet blir lättare av våren.

1 kommentar:

Alakai sa...

Livet blir svårare av våren, och all pollen, har jag läst i en bok.

/Ior