fredag 13 november 2009

Deppiga resultat

Det var deppiga resultat i min enkät. Men det är skönt att man inte är ensam om sina känslor. Är det samma person som röstat flera gånger månne?

Nu sitter jag i skolan. Huvudvärken från gårdagen börjar lätta. Somnade 19.00 igår och vaknade 06.00 på morgonen idag med dunkande huvud. Jag skulle vara i skolan 11.00, för att gå på ett jätteviktigt redaktionsmöte om tv-programmet jag ska vara programledare för. Tyvärr hade jag missat att vi ändrat tiden, som tidigare var 13.00,(eftersom jag jobbade med mitt extraknäck under förra mötet) så klockan 11:20 ringer en klasskamrat och frågar var jag är. Jag sliter mitt hår i vånda och skäller omotiverat ut honom för att ingen meddelat mig den nya tiden. Sedan hoppar jag i mina skor, sliter tag i jackan och genar i blindo (linser kvar hemma) genom en skogsdunge till tunnelbanan. Väl i skolan, kallsvettig med dödsont i huvudet kastar jag mig ner i en stol. När vi går igenom programschemat sitter jag som ett frågetecken på grund av allt missat. Sedan stammar jag fram "v,v,v,vad mmmenar ni?". Nej, det sista var en lögn. Riktigt så illa var det inte. Nåväl, jag satte mig ner i grupprummet och sedan gick faktiskt allt ganska bra. Vi spånade på namn till programmet. Det var verkligen jättekul. Jag älskar att spåna på sådana saker. Namn som Rookie, Generation Y, Flamingo, Start, Wolf, Trampett, Avstamp, Ladan, Krysantemum dök upp. Det blev Wolf till slut, men jag röstade på Cikada (mitt eget förslag).

Inga kommentarer: