fredag 6 november 2009

Jag villl vara programledare!

Vi har börjat med studioproduktion i skolan och ska spela in ett program på temat EU, som ska sändas på öppna kanalen. Roller som ljudtekniker, studiovärdinna, bildproducent och programledare ska fördelas. Jag tror jag känner mest för att vara programledare eller researcher, men är rädd att jag kommer få rollen som scripta. Något jag absolut inte vill göra. Scriptan håller reda på tider och strukturerar arbetet. Det passar inte mig alls. Jag är inte en strukturerad människa. Vad som avgör vilken roll man får är oklart. Antingen drar vi lott eller så blir det en omröstning. Det sistnämnda ger mig mardrömmar.


Nej, nu är det helg. Jag ska försöka slappna av och inte nojja. Av nån anledning känner jag mig så ledsen och ensam nästan hela tiden.

Inga kommentarer: