onsdag 18 november 2009

Dröm om det goda livet

Sitter i skolan och lider av diverse åkommor. Ska strax lämna in ett tv-inslag om utbytesstudier, men jag väntar på att den jädra filmen ska "rendera" först, vad det nu betyder. Åh, jag har suttit framför datorn och jobbat sedan 9.00 i morse och nu vill jag bara hem hem hem! När jag äntligen befinner mig i hemmets lugna vrå, vad ska jag göra då? Jag är ofrivilligt vitsig mitt i min hungersnöd. En liten macka har jag ätit på hela dan. Men det är tur att jag har värsta grytan i kylskåpet i alla fall.

Det blir nog studiebesök på Nyhetsmorgon ändå. Jag orkar inte kämpa mer för att kontakta Ramp. Nä, nu vill jag vara ledig, äta marsipanbakelser med mycket grädde och dricka kryddiga teer. Det skulle vara härligt att ta en lång skogspromenad. Jag skulle nog kunna klämma ner en pizza med bearnaisesås och massor av pommes frites också. Sedan kunde jag avsluta dagen med ett dopp i nån bubbelpool, lite massage och kanske ångbastu på det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar din blogg! :)
/dileva

Sara sa...

Vad roligt : )