tisdag 17 november 2009

Jag vet inte om jag vill besöka Nyhetsmorgon

Min lärare har lovat att om jag lyckas skramla ihop fyra stycken så ska vi få göra ett studiebesök på TV4:s Nyhetsmorgon. Problemet är att jag inte vill åka dit. Jag vet att många andra i min klass har besökt samma redaktion och att vi kommer att göra ett gemensamt studiebesök med klassen på kanalen. Såväl femman som public service-kanalerna lockar mer. Jag har även försökt kontakta den programansvarige för ungdomsprogrammet Ramp - som min redaktion är inspirerad av i arbetet med vår studioproduktion - men utan framgång. Tyvärr tittar jag inte så mycket på tv som jag kanske borde. För mig är datorn den viktigaste länken till yttervärlden.

Jag har bestämt att jag ska försöka kontakta tre redaktioner till och får jag inte napp efter det så får det bli Nyhetsmorgon ändå, som jag tyvärr måste säga att jag aldrig tittar på. Det skulle inte vara helt fel att besöka ett underhållningsprogram, men jag vet inte hur pass seriös redaktionen man besöker måste vara. När jag är programledare för skolproduktionen kommer jag antagligen vara den lättsamma, lite flygiga och spralliga typen. För det är sådan jag blir när jag får stå på en scen eller när en kamera slås på, även om jag nog är rätt djup i grunden (om man får säga så om sig själv). Jag gillar att ställa retoriska frågor och är ironisk av mig. Sådan kommer jag vara i mitt programlederi. Men om det krävs av mig att jag ska vara på ett visst sätt kan jag anpassa mig till en viss gräns. Det är väl inte för inte som jag gått Calle Flygare Teaterskola : ). Men jag hoppas att jag slipper spela en roll, för det känns bäst inombords att vara äkta.

Inga kommentarer: